Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
27. november 2019
0
217

Fasáda Múzea papiera v nemeckom Dürene

Inšpiráciou pre omietku fasády bol samotný papier.
Fasáda Múzea papiera v nemeckom Dürene

(Zdroj: STO PR článok) Inšpiráciou pre návrh rekonštrukcie Múzea papiera v nemeckom meste Düren bol pre kolínskeho architekta Klausa Hollenbecka samotný papier - skladanie, reliéf a vodoznak sú východiskovým bodom jeho neprehliadnuteľného návrhu. Múzeum prešlo pri rekonštrukcii rozsiahlou stavebnou a obsahovou zmenou, v rámci ktorej vyrástla aj nová moderná prístavba. Tú spája s pôvodnou stavbou atraktívna vonkajšia fasáda.

Foto: Guido Erbring

Skladanie ako stavebný princíp je témou od 90. rokov, vo svojich prácach sa im zaoberali Zaha Hadid a Frank Gehry. Vďaka hladkej, žiarivo bielej omietnutej fasáde stavba vystupuje zo svojho okolia - špička na úzke čelnej fasáde je jasným architektonickým vyhlásením. Inšpiračným zdrojom novej architektúry boli tri archetypy papiera: fasáda a okná pôsobia ako skladaný papier, nápis na múzeu bol vytlačený do vonkajšieho plášťa a v závislosti na uhle pohľadu a dopadu svetla sú na fasáde viditeľné "vodoznaky". Veľké P nad vstupom je jedným z najstarších známych vodoznakov, ktorým kedysi výrobcovia papiera označovali svoje dielo. Tiež ťah písma nápisu „Múzeum papiera Düren“ priťahuje pohľady. V dvoch verziách, biela na bielej, ale hladká omietka na drsnej, v latinke, ale jedným riadkom aj v Braillovom písme poukazuje nápis na to, že tento dom chce osloviť svojou výstavou tiež nevidiacich a zrakovo postihnutých návštevníkov.

Foto: Guido Erbring

Škára, ktorá obopína celú budovu, zdôrazňuje ľahkosť papiera ako materiálu a vyzdvihuje múzeum z okolitej zástavby. Vďaka prístavbe získalo zariadenie nový vstup vhodný pre múzeum a okrem toho sa posunulo bližšie k neďalekému Múzeu Leopolda Hoescha. Klaus Hollenbeck navyše vytvoril pre rekonštrukciu a rozšírenie Múzea papiera novú priestorovú a energetickú koncepciu. Celková plocha múzea sa po rekonštrukcii viac ako zdvojnásobila - z pôvodných 400 m2 sa zväčšila na súčasných 900 metrov štvorcových.

Foto: Guido Erbring

Papier ako materiál poskytuje nepreberné možnosti využitia a jeho znalci dobre vedia, že jeho výber je rýdzi tvorivý akt. V tomto ohľade sú si papier a kreatívne omietky StoSignature veľmi podobné. Predsadená prevetrávaná fasáda s bezškárovou omietkou zo systému StoSignature, inštalovanou na nosnej konštrukcii bez tepelných mostov, dokázala v prípade dürenského Múzea papiera dokonale vystihnúť krásu a bohatstvo materiálu, ktorého histórii je celý objekt venovaný. Dokonalú ochranu pútavej a súčasne nevtieravej omietkovej fasády zaisťuje fasádna farba bez biocídnych látok s účinkom proti riasam a plesniam, založenom na bionickej báze (StoColor Dryonic).

Foto: Guido Erbring

Objednajte si bezplatné vzorky StoSignature

Prvý krok k omietkam StoSignature je jednoduchý - na stránkach www.sto.sk/fasady vyplňte registračný formulár a spoločnosť Sto Slovensko Vám bezplatne zašle vzorky vybraných povrchov StoSignature. Na vlastné oči sa presvedčíte, že s týmto systémom kreatívnych omietok je možné takmer všetko.

Investor: Mesto Düren, Nemecko
Architekt: Hollenbeck Architektur, Kolín n. Rýnom
Miesto: Wallstrafse 2-8, Düren
Realizačná firma: Hubert Schleicher GmbH, Aachen, Anstrich Wilden GmbH, Aachen

Poloha na mape

Súvisiace články

Sto Slovensko, s.r.o.SKStavať zodpovedne
Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím