Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Fasáda Múzea papiera v nemeckom Dürene

Inšpiráciou pre omietku fasády bol samotný papier.
Firmy
Red 428.11.2019
2550+10
Fasáda Múzea papiera v nemeckom Dürene

(Zdroj: STO PR článok) Inšpiráciou pre návrh rekonštrukcie Múzea papiera v nemeckom meste Düren bol pre kolínskeho architekta Klausa Hollenbecka samotný papier - skladanie, reliéf a vodoznak sú východiskovým bodom jeho neprehliadnuteľného návrhu. Múzeum prešlo pri rekonštrukcii rozsiahlou stavebnou a obsahovou zmenou, v rámci ktorej vyrástla aj nová moderná prístavba. Tú spája s pôvodnou stavbou atraktívna vonkajšia fasáda.

Foto: Guido Erbring

Skladanie ako stavebný princíp je témou od 90. rokov, vo svojich prácach sa im zaoberali Zaha Hadid a Frank Gehry. Vďaka hladkej, žiarivo bielej omietnutej fasáde stavba vystupuje zo svojho okolia - špička na úzke čelnej fasáde je jasným architektonickým vyhlásením. Inšpiračným zdrojom novej architektúry boli tri archetypy papiera: fasáda a okná pôsobia ako skladaný papier, nápis na múzeu bol vytlačený do vonkajšieho plášťa a v závislosti na uhle pohľadu a dopadu svetla sú na fasáde viditeľné "vodoznaky". Veľké P nad vstupom je jedným z najstarších známych vodoznakov, ktorým kedysi výrobcovia papiera označovali svoje dielo. Tiež ťah písma nápisu „Múzeum papiera Düren“ priťahuje pohľady. V dvoch verziách, biela na bielej, ale hladká omietka na drsnej, v latinke, ale jedným riadkom aj v Braillovom písme poukazuje nápis na to, že tento dom chce osloviť svojou výstavou tiež nevidiacich a zrakovo postihnutých návštevníkov.

Foto: Guido Erbring

Škára, ktorá obopína celú budovu, zdôrazňuje ľahkosť papiera ako materiálu a vyzdvihuje múzeum z okolitej zástavby. Vďaka prístavbe získalo zariadenie nový vstup vhodný pre múzeum a okrem toho sa posunulo bližšie k neďalekému Múzeu Leopolda Hoescha. Klaus Hollenbeck navyše vytvoril pre rekonštrukciu a rozšírenie Múzea papiera novú priestorovú a energetickú koncepciu. Celková plocha múzea sa po rekonštrukcii viac ako zdvojnásobila - z pôvodných 400 m2 sa zväčšila na súčasných 900 metrov štvorcových.

Foto: Guido Erbring

Papier ako materiál poskytuje nepreberné možnosti využitia a jeho znalci dobre vedia, že jeho výber je rýdzi tvorivý akt. V tomto ohľade sú si papier a kreatívne omietky StoSignature veľmi podobné. Predsadená prevetrávaná fasáda s bezškárovou omietkou zo systému StoSignature, inštalovanou na nosnej konštrukcii bez tepelných mostov, dokázala v prípade dürenského Múzea papiera dokonale vystihnúť krásu a bohatstvo materiálu, ktorého histórii je celý objekt venovaný. Dokonalú ochranu pútavej a súčasne nevtieravej omietkovej fasády zaisťuje fasádna farba bez biocídnych látok s účinkom proti riasam a plesniam, založenom na bionickej báze (StoColor Dryonic).

Foto: Guido Erbring

Objednajte si bezplatné vzorky StoSignature

Prvý krok k omietkam StoSignature je jednoduchý - na stránkach www.sto.sk/fasady vyplňte registračný formulár a spoločnosť Sto Slovensko Vám bezplatne zašle vzorky vybraných povrchov StoSignature. Na vlastné oči sa presvedčíte, že s týmto systémom kreatívnych omietok je možné takmer všetko.

Investor: Mesto Düren, Nemecko
Architekt: Hollenbeck Architektur, Kolín n. Rýnom
Miesto: Wallstrafse 2-8, Düren
Realizačná firma: Hubert Schleicher GmbH, Aachen, Anstrich Wilden GmbH, Aachen

Poloha na mape

Súvisiace články

Sto Slovensko, s.r.o.SKStavať zodpovedne
Vložené
27. november 2019
0
255
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím