Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 17.11.2018 16:00 |
| Koniec | 13.1.2019 18:00 |
| Miesto | Danubiana Meulensteen Art Museum |
| Adresa | Vodné dieloBratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Danubiana Meulensteen Art Museum |
Kurátor: Mária Horváthová
Milan Lukáč patrí medzi najexponovanejšie zjavy našej výtvarnej scény a rezonuje i v širších súvislostiach európskeho umenia najmä vo Francúzsku či Rakúsku. Vďaka univerzálnej reči svojich maliarskych a sochárskych diel dokáže osloviť mimoriadne široké publikum, pretože jeho tvorba prináša presvedčivú výpoveď o stave sveta v jeho nekonečných podobách. Raz má výsostne intelektuálny, ba priam filozofický náboj s výrazným humánnym podtextom, inokedy tlmočí krehkú tematiku medziľudských vzťahov, ale často prináša i odľahčený, ba dokonca úsmevný pohľad na svet prírody, jej tajomstvá i jej metamorfózy.
Sochy Milana Lukáča sú plné vážnych i úsmevných príbehov a odkazov. Spočiatku to boli figurálne kompozície a portréty, neskôr výťahy a schodiská s príznačnými siluetami postáv a tragickým podtónom prežitých ľudských drám, po nich krehké a chvejivé vertikálne stély na tému Botanický sen a potom bizarné potvory z jeho Beštiárií, od ktorých bol už len krok k širokej škále pôsobivých zoomorfných kreácií – rýb, vtákov, sov, kozích i diviačích hláv, ktoré ho na dlhé obdobie upútali. Práve v nich naplno uplatnil svoj tvorivý princíp, v ktorom na spôsob asambláže kombinuje bronz a zvárané železo s použitými i nájdenými kovovými predmetmi, pracovnými nástrojmi a fragmentami rôznych strojov. Práve tieto fragmenty, v ktorých s istotou identifikujeme staré mosadzné kľučky, svietniky, skrutky, ale i čakany, lopaty, či kostry šijacích strojov vnášajú do sôch Milana Lukáča dráždivú poetiku, hravosť i jemnú iróniu. Jeho sochy sú plné pohybu a dynamiky, v smelých krivkách prúdia vzduchom, vznášajú sa, chvejú sa a vlnia v priestore, akoby popierali zákony gravitácie.
Tvarovo i štrukturálne členité plastiky a objekty Milana Lukáča nachádzajú svoj plošný pendant v jeho monochrómnych, monumentálne pôsobiacich obrazoch, ktoré upútajú svojimi čistými líniami, vyváženosťou vertikál i horizontál a striedmym použitím farby i kaligrafických prvkov.
Narodil sa 29. septembra 1962 v Bojniciach. V rokoch 1981-1987 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (prof. Ján Kulich a prof. Ladislav Snopek)a v rokoch 1985-1986 na École nationale supérieure des beaux-arts de Paris v Paríži (prof. Jean Cardot).
Zučastnil sa na niekoľkých študijných pobytoch v Cité internationale des arts v Paríži, ale i v Nyorte, v Madride, vo Viedni a na mnohých sochárskych sympóziách na Slovensku i v zahraničí.
Má za sebou niekoľko desiatok samostatných výstav a množstvo kolektívnych výstavných prezentácií doma i v zahraničí. Získal Cenu pre mladých sochárov Academie des beaux-arts, Institut de France v Paríži (1985), Cenu Martina Benku (1988), Cenu Paul Louis Weilera (1990) a ďalšie ocenenia a jeho diela sú zastúpené vo verejných i súkromných zbierkach na Slovensku i v zahraničí. Žije v Bratislave a venuje sa sochárskej tvorbe, kresbe a maľbe a pôsobí ako vysokoškolský pedagóg.