Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Visual Art Contest (podrobnosti o aktuálnom ročníku nájdete tu) počas svojej krátkej histórie stihol priniesť viacero zaujímavých inštalácií, azda najznámejšou je minaret z roku 2016. Poďme sa pozrieť na jedného z dvojice minuloročných víťazov. Návrh Ondreja Jurča, Juraja Červeného a Daniely Sabovej uspel v silnej konkurencii 19 projektov. Tvorcovia získali 1000 €, ktoré mali využiť na realizáciu inštalácie.
Porota v zložení Ľudmila Kasaj Poláčková, Ján Triaška, Zuzana Duchová, Michal Sládek a Michal Kaščák ocenila dielo so širokým záberom umeleckej výpovede reagujúcim na veľkú časť areálu. Návrh porotcov oslovili svojou komunikatívnosťou, konzistentnou myšlienkou a aktuálnosťou témy.
"Ján a Martina na Pohode predstavuje inteligentnú vizuálnu abstraktnú reakciu na nedávne spoločenské udalosti bez zbytočného pátosu. Návrh pracuje s nenápadným ale jasným označovaním absencie dvoch ľudí. Na prvý pohľad angažovane poňatý koncept zaujal aj v sekundárnej rovine. Cez veľkú aktuálnu spoločenskú tému, si vie návštevník festivalu projektovať svoje osobné témy so stratou blízkych a zároveň intervencie do priestoru sú pomyselným dialógom, dorozprávaním/ilustrovaním situácií, v ktorých by sa Ján a Martina mohli nachádzať, keby sa tohto ročníka ako živí ľudia zúčastnili… Sprítomnenie spomienky na nich rôznymi miestami /čiernymi priestormi/ konceptuálne jasne hovoria o sile ich odkazu, ktorý nechali našej spoločnosti: Myšlienku ani príbeh nezabiješ!," píše sa v stanovisku poroty.
Inštaláciu bližšie predstaví jeden z autorov - Ondrej Jurčo:
Inštalácia reagovala na vraždu Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. Napriek tomu, že nepochybne ide o významnú udalosť uplynulého roka, dielo nebolo o veľkých gestách. Vyzdvihovalo obyčajnosť života.
Ich absencia v bežnom živote je to, čo by sme si mali pripomínať.
Kúpili by si lístky.
Dostali by náramky.
Postavili by si stan.
Obedovali by v gastro zóne.
Šli by na koncert.
Robili by obyčajné veci…
Uvedomujeme si citlivosť témy, a preto sme sa snažili vyhnúť prílišnému pátosu. Cieľom teda nie je vytvoriť jeden objekt, ktorý by bol dominantou, ale sériu priestorových vymedzení v areáli festivalu, ktoré mapujú prítomnosť návštevníka Pohody. Náš návrh je obyčajný. Nejde o výnimočnú inštaláciu, ani spracovaním, ani formou. Prevedenie spomienky na dvoch mladých ľudí je banálne rovnako ako je banálny bežný život.
Nevytvárame nové scenérie, len akcentujeme existujúce objekty a priestory plochou a farbou. Vymedzenie je symbolické, nie fyzické. Ostáva nadaľej používateľnou súčasťou priestoru. Nemeníme scenár festivalu a nepridávame atrakcie.
Zo samotnej podstaty nášho konceptu vyplýva snaha minimalizovať architektúru a umelecké ambície. Vytvorili sme katalóg objetkov a priestorov, ktorý nie je definitívny. Zvolili sme jasnú stratégiu - objekty upravíme čiernym náterom a priestory vymedzíme plochou. Priestor v stanovom mestečku sme zdvihli mierne vyvýšenou platformou Zo stavebného hľadiska ide o hranolovú konštrukciu založenú na zemných skrutkách a zaklopenú preglejkou. Objekt je upravený čiernym náterom.
Súťažný návrh: