IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Od ateliéru IO Studio sme nedávno publikovali Dostavbu v areáli ČZU. Tentokrát ide tiež o revitalizáciu školskej stavby z konca šesťdesiatych rokov. Forma je však expresívnejšia.
Stredná priemyselná škola Na Třebešíně sa začala stavať roku 1967 ako moderný vzdelávací komplex. Areál experimentálnej školy s nevšedným architektonickým výrazom patril pri svojom otvorení v roku 1973 k najmodernejším vzdelávacím centrám vo vtedajšom Československu. Celý komplex zaznamenal od svojho vzniku niekoľko čiastočných stavebných úprav, z čoho jediná zdokumentovaná a najzásadnejšia bola realizovaná v roku 2010.
Architektonicky najzaujímavejšou časťou campusu je budova v ktorej sa nachádza prednášková sála. Stavba nesie znaky architektúry neskorých 60. rokov 20. storočia. Pôdorysné riešenie sály je premietnuté do vonkajšieho obrysu budovy v tvare deltoidu. Táto dominanta je viditeľná priamo od hlavného vstupu do areálu školy. Časť sály orientovaná do ulice je vykonzolovaná nad úroveň okolitého terénu. V interiéri sály sa nachádza stúpajúce hľadisko a spodné podlažie situované čiastočne pod úrovňou terénu slúži ako technologická časť. Nosný skelet pozostáva zo železobetónových monolitických stĺpov. Zaujímavosťou je strešná konštrukcia vyhotovená ako lanová oceľová sieť, ktorá je ukotvená do železobetónového venca objektu. Vďaka rozdielom vo výške železobetónového venca tvorí lanová konštrukcia skrútenú plochu.
Vykonané stavebné úpravy mali za cieľ revitalizovať priestor a vybavenie prednáškovej sály tak, aby zodpovedala súčasným požiadavkam. Výtvarné riešenie sály je silne ovplyvnené dobovou architektúrou postavenou na princípe polygonálnych plôch a úžitkovom umení vychádzajúcim z geometrické kompozície. Autori nadvaiazali na pôvodnú sálu inšpirovanú dielom českého sochára a sklára Stanislav Libeňského.
Hlavná myšlienka je postavená na expresívnom tvarovom riešení stropu a stien ako dvoch samostatných celkov. Tvarové riešenie stropu vychádza z pôdorysu sály a je navrhnuté v tvare "roztvoreného vejára". Podobne ako vejár má aj strop rebrovanie, ktoré sa smerom od stredu roztvára a prehlbuje. Strop je vytvorený z fólie napínanej na priestorovo tvarovanú hliníkovú podkonštrukciu, ktorá je zložená z trojuholníkových prvkov. Fóliu možno na celej ploche podsvietiť, vďaka čomu strop pôsobí odľahčene a krehko a vytvára prirodzený protipól k prírodnému charakteru dyhových obkladov stien.
Steny sály sú obložené nepravidelne naformátovanými doskami z preglejky, ktoré na seba plynulo nadväzujú a vytvárajú polygonálne tvarované plochy. Dosky sú z brezovej dyhy a sú natreté bielou polopriesvitnou lazúrou tak, aby presvitala kresba dreva a zachoval sa prírodný charakter interiéru. Biele tónovanie dáva vyniknúť rôznemu natočeniu plôch a priestor tak pôsobí plasticky. Použitie tohto prírodného materiálu je vhodné aj z hľadiska akustiky.
Sedadlá vrátane stolčekov sú zhotovené tiež z brezovej preglejky a sú opatrené látkovým čalúnením v pieskovej farbe. Rovnaký odtieň bol zvolený aj na podlahu z prírodného kaučuku.
Priestor je nasvetlený bodovými svietidlami uchytenými v modulármych svetelných lištách.
Podklady IO Studio