IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Ing. arch. Pedro (Peter) Bauer /28. 06. 1947 - 15. 08. 2022/
Začínal svoju dráhu architekta v ŠPTÚ v ateliéri Iľju Skočka, kde začal pracovať v trojici s Martinom Kusým a Pavlom Paňákom. Pedro bol spoluprojektantom Slovenského národného divadla, súťaže ktorú vyhral vtedy mladý kolektív tridsiatnikov a projektoval ho dlhých dvadsať rokov. On sa sústredil na spoločenské priestory a umiestnenie umeleckých diel. Ďalšou veľkou stavbou bola časť Slovenskej poisťovne na Dostojevského rade. V deväťdesiatych rokoch bol spoluzakladateľom architektonického ateliéru Bauer-Kusý-Paňák-Šutek (BKPŠ). Málo kto vie, že Pedro skvele kreslil a veľmi charakteristicky lyžoval. Posledné roky pracoval s mladými študentmi architektúry na stavebnej fakulte STU, kde sa angažoval aj v dôchodku. Jeho poslednou prácou bola snaha vysvetliť prečo nemá ísť električka cez budovu Slovenského národného divadla, ako do všetkého aj do tohto súboja za túto vec sa pustil s vervou a nezameniteľným humorom. /SKA/
Najvýznamnejšou realizáciou zosnulého architekta je spomínaná nová budova SND. V roku 1979 vypísala inštitúcia verejnú anonymnú súťaž, do ktorej prišlo 53 projektov. Porota napokon vyberala zo 49, ktoré splnili kritériá. Súťaž vyhodnotili v roku 1980 a po otvorení obálok bola porota prekvapená, pretože vyhral kolektív mladých autorov, ktorí mali len niečo vyše 30 rokov, pričom do súťaže poslali svoje návrhy už etablované a uznávané architektonické ateliéry.
Počas práce na príprave nového SND si architekti rozdelili patronát nad jednotlivými segmentmi stavby tak, že Martin Kusý a Pavol Paňák sa zamerali viac na sály a Peter Bauer sa venoval viac spoločenským priestorom/foyeru a umeleckým dielam. Uprostred centrálneho schodiska je jeho dielo nazvané Prameň, ktoré je na začiatku pomyselnej vodnej cesty pokračujúcej cez fontánu pred budovou a cez kaskády za komunikáciou smerom do Dunaja. Koncepcia fontány pred budovou, Tanečnice, je dielom Alexandra Biľkoviča, Iľju Skočeka st. a Petra Bauera.
Rozlúčka so zosnulým bude v pondelok 22. augusta o 14,00 hod. v bratislavskom krematóriu.
Video z minulého roku, kde Peter Bauer rozpráva k téme záchrany Istropolisu: