Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Ing. arch. Pedro (Peter) Bauer /28. 06. 1947 - 15. 08. 2022/
Začínal svoju dráhu architekta v ŠPTÚ v ateliéri Iľju Skočka, kde začal pracovať v trojici s Martinom Kusým a Pavlom Paňákom. Pedro bol spoluprojektantom Slovenského národného divadla, súťaže ktorú vyhral vtedy mladý kolektív tridsiatnikov a projektoval ho dlhých dvadsať rokov. On sa sústredil na spoločenské priestory a umiestnenie umeleckých diel. Ďalšou veľkou stavbou bola časť Slovenskej poisťovne na Dostojevského rade. V deväťdesiatych rokoch bol spoluzakladateľom architektonického ateliéru Bauer-Kusý-Paňák-Šutek (BKPŠ). Málo kto vie, že Pedro skvele kreslil a veľmi charakteristicky lyžoval. Posledné roky pracoval s mladými študentmi architektúry na stavebnej fakulte STU, kde sa angažoval aj v dôchodku. Jeho poslednou prácou bola snaha vysvetliť prečo nemá ísť električka cez budovu Slovenského národného divadla, ako do všetkého aj do tohto súboja za túto vec sa pustil s vervou a nezameniteľným humorom. /SKA/
Najvýznamnejšou realizáciou zosnulého architekta je spomínaná nová budova SND. V roku 1979 vypísala inštitúcia verejnú anonymnú súťaž, do ktorej prišlo 53 projektov. Porota napokon vyberala zo 49, ktoré splnili kritériá. Súťaž vyhodnotili v roku 1980 a po otvorení obálok bola porota prekvapená, pretože vyhral kolektív mladých autorov, ktorí mali len niečo vyše 30 rokov, pričom do súťaže poslali svoje návrhy už etablované a uznávané architektonické ateliéry.
Počas práce na príprave nového SND si architekti rozdelili patronát nad jednotlivými segmentmi stavby tak, že Martin Kusý a Pavol Paňák sa zamerali viac na sály a Peter Bauer sa venoval viac spoločenským priestorom/foyeru a umeleckým dielam. Uprostred centrálneho schodiska je jeho dielo nazvané Prameň, ktoré je na začiatku pomyselnej vodnej cesty pokračujúcej cez fontánu pred budovou a cez kaskády za komunikáciou smerom do Dunaja. Koncepcia fontány pred budovou, Tanečnice, je dielom Alexandra Biľkoviča, Iľju Skočeka st. a Petra Bauera.
Rozlúčka so zosnulým bude v pondelok 22. augusta o 14,00 hod. v bratislavskom krematóriu.
Video z minulého roku, kde Peter Bauer rozpráva k téme záchrany Istropolisu: