Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
Ing. arch. Pedro (Peter) Bauer /28. 06. 1947 - 15. 08. 2022/
Začínal svoju dráhu architekta v ŠPTÚ v ateliéri Iľju Skočka, kde začal pracovať v trojici s Martinom Kusým a Pavlom Paňákom. Pedro bol spoluprojektantom Slovenského národného divadla, súťaže ktorú vyhral vtedy mladý kolektív tridsiatnikov a projektoval ho dlhých dvadsať rokov. On sa sústredil na spoločenské priestory a umiestnenie umeleckých diel. Ďalšou veľkou stavbou bola časť Slovenskej poisťovne na Dostojevského rade. V deväťdesiatych rokoch bol spoluzakladateľom architektonického ateliéru Bauer-Kusý-Paňák-Šutek (BKPŠ). Málo kto vie, že Pedro skvele kreslil a veľmi charakteristicky lyžoval. Posledné roky pracoval s mladými študentmi architektúry na stavebnej fakulte STU, kde sa angažoval aj v dôchodku. Jeho poslednou prácou bola snaha vysvetliť prečo nemá ísť električka cez budovu Slovenského národného divadla, ako do všetkého aj do tohto súboja za túto vec sa pustil s vervou a nezameniteľným humorom. /SKA/
Najvýznamnejšou realizáciou zosnulého architekta je spomínaná nová budova SND. V roku 1979 vypísala inštitúcia verejnú anonymnú súťaž, do ktorej prišlo 53 projektov. Porota napokon vyberala zo 49, ktoré splnili kritériá. Súťaž vyhodnotili v roku 1980 a po otvorení obálok bola porota prekvapená, pretože vyhral kolektív mladých autorov, ktorí mali len niečo vyše 30 rokov, pričom do súťaže poslali svoje návrhy už etablované a uznávané architektonické ateliéry.
Počas práce na príprave nového SND si architekti rozdelili patronát nad jednotlivými segmentmi stavby tak, že Martin Kusý a Pavol Paňák sa zamerali viac na sály a Peter Bauer sa venoval viac spoločenským priestorom/foyeru a umeleckým dielam. Uprostred centrálneho schodiska je jeho dielo nazvané Prameň, ktoré je na začiatku pomyselnej vodnej cesty pokračujúcej cez fontánu pred budovou a cez kaskády za komunikáciou smerom do Dunaja. Koncepcia fontány pred budovou, Tanečnice, je dielom Alexandra Biľkoviča, Iľju Skočeka st. a Petra Bauera.
Rozlúčka so zosnulým bude v pondelok 22. augusta o 14,00 hod. v bratislavskom krematóriu.
Video z minulého roku, kde Peter Bauer rozpráva k téme záchrany Istropolisu: