IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Primátor bratislavy Matúš Vallo podpísal včera s ministrom dopravy Andrejom Doležalom a Železnicami Slovenskej republiky Memorandum o spolupráci pri realizácii projektu rozvoja Hlavnej stanice a jej priľahlého územia.
Hlavnú stanicu a priestor okolo nej bude riešiť veľká architektonická súťaž. Kroky k modernizácii, ktoré Hlavnú stanicu prenesú do 21. storočia, sú možné jedine za účasti štátu. S Metropolitný inštitút Bratislavy je magistrát zároveň pripravený už tento rok realizovať viaceré dočasné vylepšenia verejného priestoru po tom, ako ŽSR poskytnú pre tento účel ich pozemky pred budovou stanice.
Po prebiehajúcej rekonštrukcii Námestia slobody, ukončenej architektonickej súťaži na Námestie SNP a Kamenné námestie a pripravovanej súťaži na Hodžovo námestie je bližšie k realite aj nová podoba vlakovej stanici a jej okolia. Hlavná stanica je jednou zo vstupných brán do Bratislavy, denne ňou prejdú tisícky obyvateliek a obyvateľov, návštevníkov mesta a turistov. Tvorí prvý dojem z hlavného mesta a ako verejný priestor zásadne ovplyvňuje kvalitu bežného života.
Budúcu podobu Hlavnej stanice určí medzinárodná urbanisticko-architektonicko-krajinárska súťaž, ktorá bude vyhlásená do konca tohto roka. Základné podklady k súťaži, ktoré pripravil Metropolitný inštitút Bratislavy, boli ministerstvu dopravy a ŽSR prezentované v októbri 2021.
Okrem predstaničného námestia bude súťaž riešiť širšie územie ohraničené Pražskou, Šancovou a Žabotovou ulicou.
Úlohou odborníkov bude pracovať s danou zónou ako s jedným celkom a priniesť najlepšie možné riešenie nielen z hľadiska architektúry, ale aj dopravy. Vyhláseniu architektonickej súťaže bude predchádzať vypracovanie urbanisticko-ekonomickej štúdie, ktorá okrem iného zanalyzuje aj možnosti financovania, vrátane možnosti PPP modelu pre vstup investora do projektu. Nevyhnutným podkladom bude aj dopravná štúdia, v rámci ktorej sa budú analyzovať toky cestujúcich a rôzne varianty dopravného riešenia.
Faktom je, že realizácia návrhu, ktorý vzíde zo súťaže, potrvá roky. Magistrát spoločne s MIB preto plánujú už tento rok začať s realizáciou viacerých rýchlych dočasných zásahov v priamom okolí stanice, vrátane na pozemku ŽSR pred budovou stanice, ktorý majú dať k dispozícii pre tento účel. K väčším projektom bude patriť zmena dlažby predstaničného priestoru, úprava a doplnenie zelene a osvetlenia.
Zdroj: Matúš Vallo