Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Projekt nadviazal na víťazný návrh vo vyzvanej súťaži, usporiadanej na prelome rokov 2018 a 2019 organizáciou CZECHDESIGN. Zámerom vyhlasovateľa bolo bolo otvoriť priestory predsália filharmónie pre verejnosť aj mimo času konania koncertov. Zadanie od Českej filharmónie zahŕňalo vytvorenie expozície o histórii budovy a redizajn obchodu so suvenírmi. V súťaži zvíťazil návrh Lenky Míkovej, ktorý nadviazal na pokorný prístup inak avantgardného architekta Karla Pragera pri generálnej rekonštrukcii budovy v 90.rokoch 20.storočia.
“Náš návrh pro interiér předsálí Dvořákovy síně v Rudolfinu vznikal s respektem k původní architektuře budovy i k nadčasové hodnotě a důstojnosti České filharmonie. Záměrem bylo daný historický prostor vizuálně nepřebíjet ale spíše akcentovat, zároveň doplnit o nové využití uceleně, funkčně a současně. Tomu pomáhá efekt zrcadlení a volba materiálů, které se už nějak v budově vyskytují – primárně leštěná mosaz a tmavá dřevěná dýha. Tvarování nových prvků vychází z půdorysu řešených prostor a navazuje na ornamenty v původní kamenné podlaze,” vysvetľuje svoj zámer architektka Lenka Míková.
Nový interiér tvoria celkom tri prepojené časti - dva krajné salóniky, “Bělohlávkův poslechový salónek” + obchod so suvenírmi Rudolfinum shop a stredný foyer s výstavou. Inštaláciu v nej tvoria dva voľne stojace panely - monolitické mosadzné obelisky. Pri prechode k šatniam zrkadlia historický priestor a lákajú návštevníkov k sebe i k salónikom.
Obsah výstavy nesú podsvietené panely na dlhších stranách panelov, kryté zlatistým reflexným sklom. Historické fotografie a texty vystupujú z hĺbky panelu v niekoľkých vrstvách. “Naším záměrem bylo vytvořit svébytné objekty se vztahem k prostoru, ne pouhé nosiče informací. Na koncepci expozice spolupracovala designérka Miroko Maroko, která měla na starosti kompletní grafické řešení výstavy,” vysvetľuje autorka. Foyer dopĺňajú drevené lavičky s mosadzným soklom.
Salóniku a obchodu so suvenírmi, na pravom konci foyer, dominuje centrálny stôl, ktorého mosadzný povrch zrkadlí ornamenty dlažby. Rovnako ako drevené výstavné steny v okolitých nikách umožňuje rôzne variácie predajnej expozície. Pult s pokladňou je prisadený k výstavnej stene v nike medzi dverami, čo zabezpečuje prehľad a kontakt predajcov so zákazníkmi. Tmavá drevená dyha a plné chrbty výstavných stien vizuálne zjednocujú priestor..
Podobné radiálne riešenie má aj posluchový salónik na opačnom konci foyer, ktorý ponúka miesto na sedenie, štúdium publikácií, alebo posluch hudby z repertoáru filharmónie. Ten umožňujú slúchadlá a tablet s aplikáciou na výber skladieb integrované v podrúčkach trojice zamatových sedačiek. Drevená lavica medzi dverami nesie na zvýšenom "chrbte" poličku s knižnicou.
Autor: Lenka Míková Architekti
Podklady: Linka
Fotografie: BoysPlayNice