IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
V prístavnom meste Brémy bola postavená v roku 1959 dvojpodlažná skladová budova, ktorá slúžila dlhé roky na dočasné uskladnenie tovaru po vykládke. V deväťdesiatychr rokoch, po presťahovaní nákladnej časti prístavu rokoch prestali sklady a priemyselné budovy v tejto lokalite plniť svoj účel. Mesto preto začalo hľadať spôsob, ako za pomoci súkromných investorov revitalizovať v tej dobe nie veľmi atraktívnu lokalitu. Zaujímavá bola hlavne poloha bezprostredne pri rieke Weser.
V rámci revitalizácie bývalej prístavnej časti Bremens zur Überseestadt zaujala investorov hlavne spomínaná 400 metrová skladová budova, ktorá bola v tom čase už pamiatkovo chránená. Poloha, orientácia budovy a nepoškodený nosný systém naznačovali veľký potenciál pre modernú konverziu.
Ako ideálna sa javila voľná dispozícia a otvorená juhozápadná fasáda orientovaná smerom k vode. Výzvou bolo nájsť vhodnú náplň a funkčné využitie budovy s hĺbkou dispozície až 50m. Ambiciózny projekt takéhoto rozsahu rátal s celkovými nákladmi 28 mil. €.
Architektov už pri prvej obhliadke stavby zaujal obrovský vnútorný priestor a najmä bazilikálne osvetlenie cez centrálny svetlík prebiehajúci po celej dĺžke budovy. Rozhodli sa pre odvážne riešenie. Bola odstránená strecha a na úrovni 2.NP v mieste pôvodného hrebeňa strechy vznikol otvorený priesor. Zastavané časti sa od seba akoby odsunuli a umožnili tak vzniknúť novému bulváru. Tento vnútroblok s bočnými uličkami je určený nielen pre peších, ale aj pre automobily. Je dlhý viac ako 200 metrov a dáva predstavu o pôvodnej veľkosti haly. Doprava automobilov na poschodie je zabezpečená nákladnými výťahmi.
Oplatí sa pozrieť video, ktoré názorne ilustruje tento originálny koncept:
Pamiatkovo chránený areál skladu sa aj vzhľadom na vysoké náklady revitalizoval v dvoch etapách. Najskôr sa v parteri vybudovali priestory pre kaviarne a maloobchodné prevádzky. Nachádzajú sa tu aj ateliéry a malé súkromné galérie.
Najvýznamnejšou prevádzkou v zrekonštruovanej budove je Centrum automobilovej kultúry a mobility. Poskytuje služby ako je distribúcia, údržba, starostlivosť a reštaurovanie klasických automobilov. Súčasťou centra je aj rozsiahla zbierka veteránov na prízemí vo verejne prístupnej pasáži. Pravidelne sa tu konajú zrazy fanúšikov a nadšencov historických automobilov.
V druhej etape vznikli na poschodí luxusné byty s vlastnou garážou. Byty sú situované pozdĺž juhozápadnej fasády a každý z nich má terasu s výhľadom na vodu. Dispozične sú riešené ako mezonety vysokého štandardu. Do bytu sa vstupuje zo spoločného bulváru, alebo priamo z vlastnej garáže. Na poschodí sa nachádzajú tiež prenajímateľné kancelárske priestory.
Pri rekonštrukcii ostali fasády skladového objektu „Schuppen Eins“ zachované takmer v pôvodnej forme. Fasády vo vnútrobloku boli stvárnené s použitím nových materiálov. Architekti navrhli obklad z veľkoformátových vláknocementových dosiek Equitone v cementovo sivom farebnom prevedení s jemnými perleťovými odleskmi. Použitie fasádnych dosiek odkazuje na industriálnu minulosť objektu a dopĺňa priznané betónové povrchy. Obklad bol montovaný na hliníkovú podkonštrukciu, čo umožnilo precízne vyhotovenie detailov, ako napríklad zapustené rámy okien. Veľký dôraz sa pri realizácii kládol na umiestnenie jednotlivých dosiek a lícovanie špár.
Historické fotografie "Schuppen Eins"
Letecké zábery areálu počas zrazu veteránov:
Zdroj: Equitone