Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Väčšina áut trávi čas v uzavretej garáži, ale to nie je prípad s Autorodinného domu - predmestskej rezidencie v Poľsku. Príjazdová cesta do garáže sa transformuje na dlhú zelenou strechou prekrytú drive-thru galériu. Experimentálny rodinný dom skúma nové možnosti typológie prímestských sídiel. Odstránenie tradičnej hranice medzi životným priestorom a garážou vytvorila príležitosť pre vytvoreniu unikátneho výstavného priestoru určeného pre peších aj ekologické automobily.
Autorodinný dom prezentuje nový spôsob myslenia o predmestskom dome, do ktorého dorazíme autom a dnu vchádzame cez garáž (hlavný vchod sa používa len zriedka). Technologický pokrok v automobilovom priemysle umožňuje vyrábať automobily čoraz čistejšie a zelenšie, čo je dôvod prečo sa architekti rozhodli garáže integrovať do reprezentatívnej časti budovy.
Výsledkom je nový variant rodinného domu. Vstup a vjazd spojený do jedného multifunkčného priestoru a príchod sa stáva príjemným zážitkom. Pozemok so značným spádom smerom k ceste mal nevýhodu - prístup bol možný len z juhu, kde bola plánovaná záhrada. Preto sa architekti rozhodli vyrovnať terén s cieľom vytvoriť dve zóny: príjazdovú plochu na úrovni vozovky a intímnu záhrada spolu s domom umiestneným o tri metre vyššie.
Prístup k 990 metrom štvorcovým obytnej plochy je z juhovýchodu. Príjazdová rampa vedie automobily cez výstavný priestor.
Rampa stúpajúca od vjazdu, ktorá spája obe úrovne umožňuje zaparkovať auto vo výstavnej miestnosti na úrovni obývacej izby. Aby sa zabránilo rozdeleniu záhrady a narušenia jej súkromia, cesta bola prekrytá zelenou strechou. Výsledkom je tunel (ktorý spája vstup a obytné priestory domu). Ústi v záhrade a dom je jeho logickým pokračovaním. Majiteľ je zberateľ umenia, a preto je celý priestor tejto neobvyklej vstupnej rampy vyplnený zbierkou umenia.
Strecha ktorá prekrýva rampu sa dvíha ako zelená stuha a pokračuje ako súčasť dvojpodlažnej budovy.
Biela farba vonkajších stien nad zelenou strechou rampy kontrastuje so zeleňou
Multifunkčné krytá príjazdová cesta slúži ako umelecká galéria pre zbierku majiteľa.
Dom bol v roku 2013 nominovaný na cenu Mies Van Der Rohe Award
podklady: Robert Konieczny – KWK Promes