IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Prezentovaná vízia ateliéru SIEBERT + TALAŠ je výsledkom účasti ateliéru vo vyzvanej architektonickej súťaži na vytvorenie návrhu novej budovy školy Cambridge International School (CIS) v areáli na bratislavskej Patrónke. (Pozn. red.: Víťazný návrh školského kampusu z dielne kolektívu Studio Perspektiv sme predstavili tu.) Prezentovaný koncept otvára diskusiu o nových možnostiach podoby vzdelávacích inštitúcií na Slovensku.
Napriek tomu, že architekti majú skúsenosti s viacerými projektmi škôl, návrh pre Cambridge International School vyžadoval pochopenie špecifického spôsobu výučby a vzdelávacieho systému, ktorý sa stal kľúčovým východiskom pri tvorbe celkovej koncepcie. „Okrem školy sa v areáli nachádzajú aj iné objekty, s rôznymi hodnotami - či už historickými, architektonickými, alebo vizuálnymi. Mali sme preto k dispozícií niekoľko vrstiev, s ktorými sa dalo individuálne pracovať,“ dopĺňa k východiskám návrhu architekt Ivan Kulifaj, Head Of Projects SIEBERT+TALAŠ.
Koncept bližšie predstavia autori:
Cieľom projektu bolo vytvoriť headquarter, ktorý bude slúžiť všetkým študentom – od najmladších až po najstaršie ročníky. V rámci spolupráce medzi VÚC a Cambridge International School bol vybraný pozemok na Patrónke, ktorý spĺňa kľúčové kritériá. Lokalita zároveň ponúka dobrú dopravnú dostupnosť a dostatok exteriérových plôch, vhodných na športové a voľnočasové aktivity.
Súťaž bola realizovaná formou dialógu s porotcami, ktorí spolu s ateliérom hľadali smer finálneho návrhu. Ten zohľadňuje špecifiká výučby na Cambridge International School, kde študenti trávia viac ako 90 % času presunmi medzi špecializovanými učebňami, podobne ako na vysokých školách. Tento prístup kontrastuje s tradičnými školami, kde jednotlivé ročníky využívajú prevažne jednu kmeňovú triedu, v ktorej trávia približne 80 % vyučovania.
Pracovali sme preto aj s rozvrhom, ktorý sme premenili na dáta, a pomocou výpočtovej technológie sme definovali pohyb žiakov v priestore. Tento systém nám generoval takzvané voidy, ktoré definovali základnú hmotu. Vďaka nim sme vedeli trasovať pohyby žiakov a dospeli sme k tomu, ako by mal vyzerať priestor, cez ktorý sa pohybujú. Nechceli sme totiž vytvoriť len tmavé chodby bez pridanej funkcie.
Na základe geometrií medzi jednotlivými katedrami bolo následne možné analyzovať, ktoré triedy žiaci navštevujú najčastejšie. Vďaka strategickému prístupu a ambícii prekročiť hranice tradičných konceptov škôl, sme navrhli adaptabilný kampus, ktorý reflektuje reálne potreby žiakov a poskytuje im možnosť tráviť v priestoroch čas aj mimo vyučovacích hodín a víkendov – čo je ďalší zásadný rozdiel oproti lokálnym školám.
Podklady a vizualizácie: SIEBERT + TALAŠ