Hore
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Sto Slovensko, s.r.o.

Stavať zodpovedne

Pribylinská 2
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o.

Prinášame Vám svetlo

Galvaniho 7 7/A
Bratislava

KOMA Modular s.r.o.

Říčanská 1191
Vizovice

BMI SLOVENSKO

Šikmé a ploché strech

Mojmírovská 9
Ivanka pri Nitre

Inteligentné inštalačné systémy

ABB i-bus® EIB / KNX je inteligentný...

ABB (výrobca)
ABB (distribútor)

umývadlo od SAPHIRKERAMIK

Dizajnéri kúpeľní často snívajú o možnosti...

Phoenix Design (autor)
LAUFEN Bathrooms AG (výrobca)
LAUFEN SK s.r.o. (distribútor)

CITY moduly

Designový mestský mobiliár v merítku drobnej...

KOMA Modular s.r.o. (výrobca)
KOMA Modular s.r.o. (distribútor)

ISOVER EPS GREYWALL

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (výrobca)
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (distribútor)

PANORAMA CELOPRESKLENÉ OKNO HX 300

OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...

Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)

Multizóny

Chýba vám uzavretý priestor, kde môžete...

TECHO, s.r.o. (výrobca)
TECHO, s.r.o. (distribútor)

For interior
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
18. august 2016
0
552

Integrovaná doprava - Bao'an, Čína

Doprava v meste je už nielen iba taká, ako ju poznáme dnes. Čoraz viac na ňu vplýva technologický pokrok . Pri návrhu a plánovaní miest vytvárame podmienky pre rozvoj (alebo pri zlom návrhu prekážky a obmedzenia) na mnoho rokov do budúcnosti. Častokrát rozhodujeme bez vízie, bez koncepcie a bez potrebných analýz. (Stačí pozrieť nielen na ľubovoľné slovenské mesto, alebo prípravu niektorých častí diaľnic, obchvatov miest a tunelov...).
Integrovaná doprava - Bao'an, Čína

Aby sme neboli limitovaní iba domácou skúsenosťou, možno bude zaujímavé pozrieť sa na koncepčné vízie niekde inde. Napríklad aj do Číny, krajiny ktorú mnohokrát podceňujeme. A práve prekotný extenzívny rozvoj núti v týchto zemepisných šírkach rozmýšľať menej konvenčne, ako v konzervatívnejších spoločnostiach. Oslobodenie od tradícií (a nutnosť riešiť veľké problémy) prináša zaujímavé výsledky. 

 

Architekti zo spoločností Avoid Obvious Architects a Tetra Architects & Planners a tím okolo nich, navrhli prvú diaľnicu pre drony ako súčasť futuristickej a utopickej vízie Bao'an (jedného zo šiestich obvodov čínskeho mesta Šen-čen).

11695
Youtube

Bao'an sa nachádza v delte Perlovej rieky a zámerom je premeniť ho z priemyselnej oblasti na moderné udržateľné a technologicky orientované centrum. Súčasťou tejto vízie je 30 kilometrov dlhá, dvanásťprúdová diaľnica G107, ktorú projektanti navrhujú rozdeliť na dvojposchodové štvorprúdové cesty,  obklopené zeleňou a upravenými parkmi.

Multifunkčnosť je základnou ideou tejto novej “zelenej” dopravnej chrbtice mesta. Nieleže zlepší podmienky pre automobilistov, a bicyklistov a chodcov, ale pod ňou bude umiestnená aj linka metra a nad ňou bude zas vzdušná “diaľnica” pre pohyb lietajúcich dronov. 

Využitie vzduchu možno prekvapí. Vzostup dronov je však skutočnosťou. Čím ďalej, tým sa budú využívať viac. Nielen ako rekreačné zariadenia, ale nastupuje éra ich komerčného využitia. Najmä v úlohe nástroja na dodávanie rýchlych doručovacích služieb, bezpečnostných kamier… a mnohých iných druhov využitia (dokonca možno časom možno aj osobnej dopravy).

Je zrejmé, že treba zaviesť nielen pravidlá pohybu takýchto zariadení v mestskej krajine, ale aj prispôsobiť urbánnu štruktúru a technickú infraštruktúru. Naplánovať a vytvoriť koridory pre “lietajúce” zariadenia a zosúladiť ich s inými druhmi dopravy.

Viacúrovňové riešenie dopravného koridoru nielen vytvorí podmienky pre plynulý chod dopravy, ale tiež prinesie inteligentné technológie pre správu a kontrolu znečistenia vody a ovzdušia spojených s dopravou.

Nová diaľnica G107 by tak už nemala byť odstrašujúcim a zaťažujúcim prvkom mesta, ako obvykle dnes dopravné koridory sú. Naopak inteligentný integrovaný návrh dopravy by mal drasticky znížiť uhlíkovú stopu nevyhnutnej dopravy v meste. Dokonca  Bao'an by sa malo v roku 2045 stať inteligentným mestom s nulovou (vyrovnanou) uhlíkovou bilanciou. Zdá sa, že Čína prechádza sebareflexiou a a od extenzívneho rozvoja priemyslu (i urbanizmu) prechádza postupne smerom k sofistikovaným a udržateľným riešeniam.

Zaujímavý projekt Vám bližšie možno priblížia nasledujúce obrázky a schémy:

Poloha na mape

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím