Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Dlho chátrajúci skelet časti nedostavanej materskej školy v centre zvolenského sídliska Západ - Tepličky sa zmenil na moderný polyfunkčný dom. Rámec objektu bol jasne zadefinovaný existujúcimi konštrukciami. Velkorysé priestory bývalých tried a kancelárií umožnili modifikovať budovu pre nový účel. Rozhodujúcim architektonickým momentom bolo vybúranie parapetných panelov a otvorenie juhovýchodnej fasády, pre potreby novej (administratívnej) funkcie.
Nové monolitické steny a schodiská s vykonzolovanými železobetónovými stupňami vhodne dopĺňajú pôvodný konštrukčný systém budovy. Strohé riešenie spoločných priestorov a použité surové materiály v interiéri administratívnej časti boli zvolené so zreteľom na trvácnosť a minimálnu údržbu. Architekt navrhol aj interiér reštauračnej časti na prízemí. Do farebne neutrálneho rámca boli vložené akcenty z opaľovaného dreva a medi.
Výsledkom práce Martina Repického je moderný polyfunkčný objekt, ktorý zásadne zmenil východiskovú funkciu i podobu. Aj vďaka premysleným zásahom, s minimálnou modifikáciou východiskovej konštrukcie a vnútorného členenia objektu, sa podarilo vytvoriť fungujúcu budovu s priaznivou ekonomickou bilanciou. Pohľad na slovenské sídliská podnecuje predstavu, že rekonštruované polyfunkčné objekty častokrát nemajú žiadne ambície na architektonické stvárnenie. Architektúra Central Parku však čistým rukopisom navonok reflektuje svoju náplň a nenásilne sa stáva vhodne doplňujúcou, organickou súčasťou sídliskového prostredia.
Stavba je prvou etapou výstavby obchodného centra so zameraním na služby. Po rekonštrukcii objekt poskytuje v prízemí približne 500 m2 obchodných priestorov a na horných dvoch podlažiach približne 1000 m2 kancelárskych priestorov.
Architektonické riešenie je zásadne preddefinované hmotou pôvodnej stavby a jej členením. Vzhľadom na fakt, že ide o panelový nosný systém, boli zásadné zmeny proporcie a jej fasádneho členenia stavby nelogické.
Fasády v princípe rešpektujú pôvodné členenie. Úprava spája samostatné okná do pásov s odkazom na prevažne kancelársky charakter budovy. Čelná juhovýchodná fasáda posúva pôvodnú otvorenosť ešte ďalej. Po odstránení pôvodných parapetných panelov je navrhnutá ako celopresklená s maximálnym otvorením smerom na Hron a park Lanice. Antracitové rámy splývajú zo zasklením a zanikajú na pozadí svetlosivej omietky.
Funkčné členenie stavby je zrejmé z výkresovej časti. Na centrálny komunikačný priestor so schodiskom a výťahom sa na druhom a treťom podlaží napájajú dve bočné kancelárske krídla. Na prízemí je v severnom krídle situovaná obchodná prevádzka a v južnom reštaurácia.
Podklady: Martin Repický