Pivničné kobky
Drobného 27
Bratislava
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Valašské Příkazy 55 55
Valašské Příkazy
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Okná, dvere a fasády
Tomášikova 17
Bratislava
Prinášame Vám svetlo
Galvaniho 7 7/A
Bratislava
Vlárska 22
Trnava
Office: TWINCITY C HubHub, Mlynské Nivy 16
Bratislava
Tepelnoizolačné parametre vyhovujú...
VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (výrobca)
VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (distribútor)
Material & Technology s.r.o. – M&T (výrobca)
Material & Technology s.r.o. – M&T (distribútor)
Parozábrana pre difúzne uzatvorené konštrukcie...
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (výrobca)
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (distribútor)
Ultra tenký design posuvných dverí HI-FINITY...
Reynaers systems spol. s r.o. (výrobca)
Reynaers systems spol. s r.o. (distribútor)
OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...
Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)
Princíp temperovania betónového jadra spočíva...
REHAU s.r.o. (výrobca)
REHAU s.r.o. (distribútor)
Viac ako 50 rokov je De Maan (Mesiac) hlavnou "základňou" detského umenia v centre mesta Mechelen. Deti tu nacvičujú divadlo, venujú sa výtvarnému umeniu, poézii... S 350 až 400 predstaveniami a 40 000 návštevníkmi ročne nebolo žiadnym prekvapením, že historické budovy potrebovali komplexnú rekonštrukciu. Staré sály už nespĺňali technické a bezpečnostné požiadavky a ponúkali modernému umeniu len málo možností.
Víťazný návrh ateliéru Import Export, ktorý vzišiel z verejnej architektonickej súťaže, zahŕňal rekonštrukciu existujúcich budov a projekt nového, malého divadelného objektu osadeného medzi historickými budovami v blízkosti katedrály sv. Rombuta, ktorá je zapísaná v zozname svetového dedičstva UNESCO. Najväčší objem v "zlatej kocke" zaberá divadelná sála na poschodí a kaviareň na prízemí. Celopresklená kaviareň spája De Maan so susednými stavbami, ktoré sú tiež určené kultúre.
Architekti hľadali alternatívu ku konvenčnému spôsobu navrhovania (tzv. "top-down"), ktorý sa efektívne krok za krokom približuje od mestskej mierky cez architektúru budovy až k návrhu interiéru a nábytku. Namiesto toho architekti formulovali synchrónny proces projektovania vo viacerých mierkach a rovinách. Tento prístup architektom pomohol k vytvoreniu nových vizuálnych a fyzických vzťahov medzi novou budovou a okolitými historickými dominantami. Projekt nanovo definoval prevádzku celého komplexu, s nezávislými cirkulačnými trasami pre širokú verejnosť, hercov a administratívu. Architektom sa podarilo vytvoriť niekoľko zážitkových miest, z ktorých každé má vlastný charakter, atmosféru, architektonický prejav či detaily.
Hneď od začiatku tvorby názov centra De Maan (Mesiac) evokoval architektom obrázky lunárneho modulu Apollo 11 a jeho pokrčený zlatý plášť. Elementárny geometrický tvar prístavby, je v kontraste so zložitou textúrou fasády. Fasáda moderným abstrahovaným spôsobom reaguje na bohatosť a remeselnosť kamennej veže katedrály. Najväčšou výzvou pre architektov bolo dosiahnuť svoje ciele v rámci skromného stavebného rozpočtu.
Počas prvých pokusov architekti experimentovali lisovaním a ohýbaním plechu. Záverečné testy vykonával dodávateľ tak, aby na plechu dosiahol štruktúru vytvorenú z jemných rýh. Po testovaní bolo vytvorených sedem rôznych foriem na lisovanie, pomocou ktorých sa vytvárali ryhy pod rôznymi uhlami a s rozličnou hĺbkou. Rotáciou a kladením rôznych panelov vznikol efekt náhodnosti. Aj keď je zachovaná zvislosť prekrývania jednotlivých panelov, fasáda si zachováva svoju štruktúru. Väčšina priečnych spojov nie je horizontálnych, čo povrch viac fragmentuje.
Archinfo, architektúra, urbanizmus, dizajn, grafika, umenie, Slovensko (architecture, architect, design, CGI, art, Slovakia)