Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
18. máj 2016
0
699

Klub Canalla v Pamplone

Rekonštrukcia nočného klubu. Na neutrálnej tmavej kulise interiéru žiaria mosadzné prvky.
Klub Canalla v Pamplone
Autori: Antonio Vaíllo Daniel, Josecho Vélaz Ballesteros, Juan Irigaray HuarteInvestor: Canalla clubPodlažná plocha: 700 m2Investičný náklad: 450.000 €Návrh: 2014 - 2014Realizácia: 2015 - 2015Adresa: Avenida Bayona 2, Pamplona, ŠpanielskoPublikované: 19. máj 2016

Betónový strop, kovové zariaďovacie prvky a jednoliata bezškárová asfaltová podlaha. Materialita je základným tvaroslovným prostriedkom tohto interiéru.

Foto: Rubén Pérez Bescós

Pri komplexnej rekonštrukcii nočného klubu v centre španielskej Pamplony bola v interiéri ako akcent použitá leštená mosadz. Leitmotívom projektu sú odrazy zábleskov farebných svetiel vo vnútri tmavého boxu. Výsledný interiér tak decentne odhaľuje španielsky temperament.

Foto: Rubén Pérez Bescós

Klub ma dve opticky a materiálovo odlíšené zóny. Hlavný priestor pozostáva zo stejdžu a tanečného parketu. V tejto zóne prevládajú neutrálne odtiene tmavo hnedej, ktoré zjednocujú priestor. Vnímanie zóny je kompenzované na osvetlenie na tanečnom parkete. Výraznými prvkami v tejto zóne sú vyhradené priestory, ktoré sú stvárnené ako podsvietené tmavé boxy. Slúžia zároveň ako malé barové pulty. Oceľová konštrukcia boxov je potiahnutá tmavým plechom.

Foto: Rubén Pérez Bescós

Oddychové zóny sú naopak dobre jasne a dobre osvetlené. „Zlaté“ plochy odrážajú záblesky svetiel do centrálneho priestoru. Na sedenie a oddych tanečníkov slúži jednoduchý mobiliár.

Foto: Rubén Pérez Bescós

Mosadzné platne, ktoré sú uchytené na nosnú oceľovú podkonštrukciu umožnili architektom materiálovo zjednotiť steny, strop aj podlahu. Perforovaný povrch na stenách a strope bol zvolený pre svoju schopnosť akustickej absorpcie a redukcie rezonancie. Hudba vo vzdialenejších častiach baru, kde bola použitá mosadz je tichšia. Nachádza sa tu kľudová zóna a posedenie.

Foto: Rubén Pérez Bescós

Na aktuálnych fotografiách je materiál ešte precízny a lesklý. Architekti však samozrejme rátali aj s opotrebením, poškriabaním a postupnou koróziou povrchov, hlavne však podlahy. V priebehu času sa bude vzhľad materiálu výrazne meniť a bude nadobúdať patinu. Tento masívny materiál bez povrchovej úpravy materiál dokáže „starnúť so cťou“.

Foto: Rubén Pérez Bescós
Foto: Rubén Pérez Bescós

Systém závesov umožňuje rozdelenie jednotlivých častí klubu a umožňuje tiež oddelenie priestoru, kde sa konajú špeciálne akcie.

Foto: Rubén Pérez Bescós

Ako chrbtica prechádza týmto rozvíjajúcim sa priestorom dlhý bar. Bar je stvárnený ako žiarivý a ľahko identifikovateľný zárez v tmavej stene. Interiér klubu je súhrou vibrácií, hudby a svetiel. Tento neobvyklý koncept je založený na zapojení všetkých zmyslov návštevníka.

Foto: Rubén Pérez Bescós

Polygonálna konštrukcia mosadzných častí s množstvom hrán podporuje tuhosť konštrukcie a umožňuje použiť väčší rozmer prvkov. Samostatnou otázkou bolo sedenie integrované do mosadzného plášťa. Autori tu riešili dilemu komfort vs. vzhľad. Nakoniec sa rozhodli pre riešenie s relatívne ostrou hranou, ktoré sa ukázalo ako funkčné: “During the design process many prototypes of the brass box-bench were made with rounded corners. The appearance that these ‘soft’ edges conveyed was contrary to the concept we were looking for”.

Foto: Rubén Pérez Bescós

V celom klube sa architekti snažili použiť podľa možnosti „bezúdržbové“ materiály. Podlahy sú vyhotovené z lešteného asfaltu, bez akýchkoľvek dilatácií. Na stropoch je odhalená pôvodná betónová konštrukcia. Vstupná časť je vyhotovená z masívnych oceľových prvkov.

Foto: Rubén Pérez Bescós

Počas dňa „Zlatá“ farba dominuje aj vstupnej hale. Organický tvar zásteny zloženej z vertikálnych mosadzných reťazí kontrastuje s geometrickým rastrom oceľovej konštrukcie. Tento prvok naznačuje čo sa ukrýva v navonok jednoduchom tmavom boxe.

Foto: Rubén Pérez Bescós
Foto: Rubén Pérez Bescós
Pôdorys
Pôdorys
Rez
Rez

Fotografie z realizácie stavby:

Ručná výroba prototypov konštrukcie a opláštenia. Oblé tvary nakoniec neboli použité. Ako lepšie sa ukázalo polygonálne riešenie prvkov.

Panely z masívneho mosadzného plechu boli strojovo perforované.

Finálna podkonštrukcia pripravená na montáž.

Poloha diela

Antonio Vaíllo Daniel
Josecho Vélaz Ballesteros
Juan Irigaray Huarte

Súvisiace články

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím