IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Ďalšia z realizácií mladého ateliéru a2š, ktorý už vytvoril viacero neprehliadnuteľných diel.
Prevádzka na pešej zóne vo Svidníku, ktorá fungovala takmer dve desaťročia, prešla výrazným redizajnom. Rekonštrukcia od začiatku počítala so zachovaním zariadenia v duchu tridsiatych rokov minulého storočia. Retro interiér v parteri objektu postaveného v 90. rokoch určite nebol ľahkým zadaním. Investor žiadal tiež zachovanie pôvodného mobiliáru v čo najväčšom rozsahu.
Dispozícia kaviarne prešla zásadnou zmenou. Pôvodné členité usporiadanie architekti značne zjednodušili. Odbytová časť kaviarne pôsobí ako ucelený priestor ktorý sa otvára a násobí vo svojich “slepých“ rohoch.
Otvorenie a “zosvetenie” interiéru poslúžilo ako solídny základ pre ďalšie úpravy. Barový pult umiestnený v priestore nevytvára hranicu, ale dovoľuje zákazníkom nahliadnuť do prípravy kávy, miešaných nápojov a občerstvenia.
Otočenie barového pultu o 90 stupňov vytvorilo predpoklad pre lepšiu komunikáciu medzi obsluhou a hosťami. Prevádzka vytvára prirodzenú trasu: zázemie zamestnancov - bar - sklad - zásobovanie. Sociálne zariadenie zákazníkov prešlo kompletnou prestavbou pre súčasné potreby a kapacity kaviarne.
Optická hra so zrkadlami predlžuje a zväčšuje priestory. Svietidlá zavesené v pravidelnom rastri umožňujú drobné zmeny v usporiadaní mobiliáru.
Hlavným motívom materiálového riešenia je kontrast. Uplatňuje sa v mierke, farebnosti ako aj v štruktúre povrchov. Materiálová báza je členená v rámci stien a podláh. Ako zjednocujúci prvok interiéru pôsobí hrubozrnná sivá valčekovaná omietka. Jemné lomy svetla na hrubom povrchu pomáhajú sceliť nesúrodé povrchy. Neutrálna farebnosť a hrubá štruktúra vytvárajú príjemné prostredie na relax pri káve. Ako akcent baru a vstupnej časti je použitý bledý keramický obkad a dlažba.
Pôvodné drevené obklady soklov a parkety uložené vo vzore rybej kosti sú po prestavbe interpretované s použitím súdobých materiálov. Forma vyznenia podstaty materiálu sa snaží priblížiť materialite charakteristickej pre tridsiate roky minulého storočia.
Veľká časť podlahy je neutrálna v prirodzenej farbe cementového nivelizačného poteru. Historický odkaz drevených soklových obkladov, parketového uloženia vo vzore rybej kosti sa tu zrkadlí doplnený súdobým materiálom. Cementový poter použitý ako finálna podlahová vrstva korešponduje s myšlienkou prepojenia interiéru do celistvého priestoru.
Kombinácia priznanej štruktúry MDF dosiek, zrkadiel a hrubej omietky priniesla navrhovanému priestoru svetlo bez prílišnej expozície zákazníka. V priestoroch hygieny použili architekti kombináciu sivej omietky a keramického obkladu uloženého pod 45 stupňovým uhlom.
Podklady: architekti Šercel Švec