IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Západoslovenské múzeum v Trnave vyhlásilo v apríli jednokolovú anonymnú architektonickú súťaž na návrh expozície Dejiny Trnavy pre Západoslovenské múzeum, ktorý bude podkladom pre žiadosť o grant Fondu na podporu umenia (FPU).
Ciele súťaže:
Do súťaže sa zapojili 4 autorské kolektívy.
Porota v zložení: Lucia Duchoňová, Peter Kadlic, Dalibor Mikulík, Martin Hrubala a Peter Purdeš rozhodla na zasadnutí 29. júla o výsledkoch nasledovne:
1. cena (3000 €) - Návrh č. 1: ABA DESIGN, s.r.o. / Koválov
Pozitíva
Negatíva
Záver
Návrh rešpektuje miestnosť, celý priestor využíva ako prezentačnú plochu, architektúra evokuje stredoveké drevené konštrukcie a ponúka dostatok prezentačného miesta. Vstup je riešený samostatným novým vchodom. Návrh ponúka moderné technológie a interaktívne prvky, je obohatený o zážitok z premietaného obrazu doplneného zvukom. Obsahuje haptické i hravé prvky. Návrh splnil očakávania a predstavy vyhlasovateľa súťaže a väčšiny odbornej poroty. Je potrebné dopracovanie návrhu v zmysle obsahu a uplatnenia technológií s kurátorským tímom.
Súťažné panely:
Vizualizácie:
2. cena (2000 €) - Návrh č. 4: Absurd Studio, s.r.o. / Bratislava
Pozitíva
Negatíva
Záver
Mimoriadne invenčný a nekonvenčný návrh modernej expozície s využitím technológií, hravých a haptických prvkov. Objem expozície riešený formou kľukatých blobov ponúka najväčšiu expozičnú plochu. Napriek tomu ide o presne vymedzený a nemenný priestor na umiestnenie predmetov a technológií, ale i čiastočne obmedzený priestor pre návštevníka. V historickom klenbovom priestore bývalého kláštora je zo všetkých štyroch návrhov najväčším kontrastom ako materiálovým, tak priestorovým.
3. cena (1000 €) - Návrh č. 2: Jakub Tóth / Kysucké Nové Mesto
Pozitíva
Negatíva
Záver
Návrh je prehľadný, vzdušný s dostatočným množstvom technológií, interaktívnych, hravých a haptických prvkov. Návrh ponúka v kontexte štyroch súťažných návrhov riešenie s kovovou konštrukciou, ktoré zasahuje do architektúry miestnosti a vyžaduje najviac stavebných úprav, z ktorých nie všetky sú možné vzhľadom na pamiatkovo chránený objekt. Je síce ľahký a vzdušný, ale zároveň má málo prezentačného priestoru na konkrétne zbierkové predmety.
4. miesto - Návrh č. 3: Ing. Arch. The Anh Dang / Bratislava
Autori: The Anh Dang, Natália Marková, Ing.arch. Tomáš Danko
Pozitíva
Negatíva
Záver
Návrh ponúka najvzdušnejšie riešenie expozície, ktorá rešpektuje priehľad celou miestnosťou. Návrh reprezentuje štandardnú múzejnú prezentáciu bez modernejšej invencie, ide o konzervatívne riešenie, dnes už prekonávané. Ponúka klasickú komunikáciu predmetov a textov. Málo využíva moderné technológie aj potenciál priestoru. Atypický vstup je skôr bariérou napriek tomu, že návrh rieši bezbariérovosť v súvislosti s napojením na existujúce expozície.
Zápisnica z hodnotenia súťažných návrhov: