IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Nová podoba stálej expozície Deijiny Čadce a okolia vzišla z dvojkolovej súťaže, ktorú v roku 2021 vyhlásilo Kysucké múzeum. Spomedzi 13 účastníkov vtedy zvíťazil bratislavský ateliér Kilo / Honč. Porota na návrhu súťažnom Richarda Kila, Mateja Honča a Barbory Antošovej ocenila silné architektonické poňatie expozície, do ktorej autori vniesli priestorový prvok intimity vďaka optimálnemu vymedzeniu prezentovaných tematických okruhov definovaných libretom.
Realizovaná podoba expozície zachováva kľúčové princípy súťažného návrhu. Dôležitá je práca architektov s denným svetlom a tlmenou farebnosťou, ktoré vytvárajú optimálne prostredie na vnímanie exponátov. Na samotnú expozíciu materiálovo nadväzuje aj stvárnenie jej predpolia, ktoré architekti riešili už v súťažnom návrhu nad rámec zadania. Výsledkom je architektonicky zjednotené podlažie múzea.
Pocity z priestoru priblížia architekti Richard Kilo a Matej Honč:
…Otvárame dvojkrídlové dvere na druhom poschodí Kysuckého múzea. Nevidíme chodbu, ale predpolie výstavy, presvetlené cez nové okno. Priehľad otvorenými dverami vedie priamo do expozície. Podlaha sa prelieva z priestoru do priestoru. Niekoľko obrazov visí aj tu, no sme zvedaví na históriu mesta. Vchádzame do expozície.
Tektonicky štruktúrovaný priestor a potlačená materialita necháva vyniknúť vyniknúť dobové predmety, spomienky a umelecké diela. Nekonkuruje im. Nesnaží sa ukázať. Namiesto toho im dáva priestor. Nerozlišuje podľa veľkosti, druhu či spôsobu prezentácie. Priestor je otvorený, jasne definovaný. Napriek tomu však nevieme čo sa budie diať za rohom. Baví nás zvedavosť a možnosť objavovať. Vytvárame malú krajinu umeleckých diel na druhom poschodí múzea.
Sme radi, že výstavu môžeme vidieť v prirodzenom svetle. Od priamych slnečných lúčov nás delia len paravány. Exteriér je tak rozmazaný, nejasný a pocit z výstavy o to intímnejší...
Autori: KILO / HONČ
Foto Matej Hakár