Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Charakter práce, ale i činnosti voľného času sa výrazne zmenili a architektúra sa týmto zmenám musí prispôsobovať. PROJEKT 02/2023 sa zaoberá novými realizáciami z týchto dvoch rôznorodých oblastí.
Deväť autorských názorov odkrýva pohľad na to, ako dnes pracujeme a oddychujeme. Nové bratislavské Apollo (Make Architects) je v súčasnosti najväčšou kancelárskou budovou, ktorá môže poskytnúť priestor pre 5 000 zamestnancov. Kompetenčné centrum firmy Baumit v Brandýse nad Labem (sebastian nagy architects) je príkladom kultivovanej architektúry - ľahučkého skleneného pavilónu s osobitým dôrazom na kvalitu pracovného prostredia. A centrála Martinus (Rudohradský), kde knihy hrajú hlavnú úlohu, zas výborne využíva danosti priemyselnej haly. Okrem toho prinášame inšpiratívne riešenia nadstavby základnej školy (pantograph), detské centrum v Banskej Štiavnici (Richard Murgaš Architects), lanovku v Jasnej (SIAL), apartmány v Rožňave (Sadovsky & Architects), nové interiéry v známej Mlynici (Linear), ako aj sídlo spoločnosti Kloboucká lesní (Mjölk architekti). V hlavnej Téme upriamujeme pozornosť na nevyhnutnú potrebu vytvárať inkluzívne prostredie prístupné pre všetkých (Pete Kercher/Lea Rollová), čo sa však týka architektúry všeobecne.
Z úvodného textu Pete Kerchera ambasádora EIDD – Design for All Europe:
...Vstúpte do sveta dizajnu pre všetkých
Metóda Dizajn/navrhovanie pre všetkých prvýkrát uzrela svetlo sveta po založení Európskeho inštitútu pre dizajn a zdravotné postihnutie v Dubline v roku 1993, keď sa ukázalo, že napriek všetkým dobrým úmyslom existuje reálne riziko, že takýto prístup aplikovania metódy tvorby na zlepšenie kvality života ľudí so zdravotným postihnutím môže byť kontraproduktívny a vytvorí novú nepriepustnú oblasť dizajnu pre domnelú komunitu ľudí, ktorých jediným spoločným menovateľom je, že sú to niektorí (ale zďaleka nie všetci) z tých, ktorých tradičné metódy tvorby vždy ignorovali.
V priebehu jedného roka, na sympóziu v Bonne v roku 1994, EIDD diskutovalo o tomto riziku a začalo sa s formovaním teórie Dizajnu/navrhovania pre všetkých. Na konferencii v Barcelone v roku 1995 bol prijatý Dizajn/navrhovanie pre všetkých ako základný krok na začlenenie ľudí so zdravotným postihnutím (a ďalších) do hlavného prúdu tvorby. Po dlhých diskusiách EIDD nakoniec v roku 2006 zmenilo svoj názov na Design for All Europe (hoci sme si ponechali známu skratku).
Ako sa uvádza v Štokholmskej deklarácii EIDD, „Dizajn/navrhovanie pre všetkých je tvorba pre ľudskú rozmanitosť, sociálne začlenenie a rovnosť.“ Namiesto toho, aby sa ako cieľ procesu navrhovania stanovili vopred určené osoby, uznáva sa realita rozmanitosti nášho sveta a stanovuje sa cieľ uspokojiť ju prostredníctvom tvorby. Zatiaľ čo konvenčné metódy tvorby sa pevne držia svojich kreatívnych klapiek na očiach a elegantne obchádzajú otázku ľudskej rozmanitosti predstieraním, že ľudstvo možno zredukovať na tieto vopred určené kategórie, Dizajn/navrhovanie pre všetkých čelí výzvam neustále a rýchlo sa meniaceho sveta, pričom vie, že realita nikdy nie je taká priamočiara ako masová montážna linka a považuje rozmanitosť za svoju základnú líniu...
Strany z aktuálneho čísla:
Aktuálne číslo si môžete zakúpiť v predajniach ARTFORUM v Bratislave, Banskej Bystrici, Košiciach, Žiline, Prešove a Pezinku, ako aj v bratislavských predajniach Press Shop na Sedlárskej ulici a Brot Books na Panenskej ulici.
PODPORTE PREDPLATNÝM VYDÁVANIE PROJEKT-u:
Predplatné je možné objednať priamo na stránke www.casopisprojekt.sk, na adrese z_sas@sasarch.sk, alebo priamo prevodným príkazom na číslo účtu: SK91 1100 0000 0026 6200 0033, variabilný symbol: 2023, konštantný symbol: 0308, správa pre prijímateľa: meno priezvisko alebo názov ateliéru
Cena ročného predplatného na rok 2023: 25,- eur / 4 čísla
Vydáva Spolok architektov Slovenska