Hore
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Sto Slovensko, s.r.o.

Stavať zodpovedne

Pribylinská 2
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o.

Prinášame Vám svetlo

Galvaniho 7 7/A
Bratislava

KOMA Modular s.r.o.

Říčanská 1191
Vizovice

BMI SLOVENSKO

Šikmé a ploché strech

Mojmírovská 9
Ivanka pri Nitre

Inteligentné inštalačné systémy

ABB i-bus® EIB / KNX je inteligentný...

ABB (výrobca)
ABB (distribútor)

umývadlo od SAPHIRKERAMIK

Dizajnéri kúpeľní často snívajú o možnosti...

Phoenix Design (autor)
LAUFEN Bathrooms AG (výrobca)
LAUFEN SK s.r.o. (distribútor)

CITY moduly

Designový mestský mobiliár v merítku drobnej...

KOMA Modular s.r.o. (výrobca)
KOMA Modular s.r.o. (distribútor)

ISOVER EPS GREYWALL

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (výrobca)
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (distribútor)

PANORAMA CELOPRESKLENÉ OKNO HX 300

OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...

Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)

Multizóny

Chýba vám uzavretý priestor, kde môžete...

TECHO, s.r.o. (výrobca)
TECHO, s.r.o. (distribútor)

For interior
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
7. september 2017
0
1483

STARÝ most s NOVOU funkciou, Trenčín - diplomová práca

Diplomová práca z Fakulty architektúry STU. Projekt získal odmenu PRO URBIS , ktorá sa udeľuje za skvalitnenie mestského prostredia a environmentálny prístup k riešeniu problematiky v rámci Ceny profesora Jozefa Lacka.
STARÝ most s NOVOU funkciou, Trenčín - diplomová práca
Autori: Ing. arch. Jana NagyováSpolupráca: Ing. arch. Eva Oravcová, PhD. (Vedúca práce)Návrh: 2017 - 2017Adresa: Starý most , Trenčín, SlovenskoPublikované: 28. september 2017

Prácu predstavujeme s autorským textom:

Transformácia železničného mosta v Trenčíne, ktorý má v novonavrhovanej urbanistickej štruktúre pretransformovať svoje využitie výlučne pre peších a cyklistov s možnosťou oddychu a rekreácie. Nový most spája dve funkčne odlišné urbanistické štruktúry. Pri návrhu som sa snažila rešpektovať a zachovať panorámu mesta a zároveň zanechať pôvodný industriálny charakter stavby.

Idea

Kedže sa pobytový most nachádza na reprezentatívnom priestore, venovala som veľkú pozornosť celkovému výrazu a hmotového riešenia. V koncepte urbanistického riešenia sa pokúšam o vytvorenie zeleného pásu, ktorý prechádza od parku M. R. Štefánika až na druhý breh rieky Váh. Táto trasa má v budúcnosti slúžiť  ako hlavný peší ťah mesta. Pobytový most sa stáva ústredným prvkom konceptu ponúkajúci oddych a rekreáciu v spojení s riekou Váh.

Urbanistický koncept
Urbanistický koncept

Vývoj

Konštrukčné riešenie mosta ponúka široký záber hmotových riešení. V návrhu som sa snažila nájsť vyvážený pomer medzi jeho priechodnosťou a hmotami jednotlivých prevádzok, ktoré vypĺňajú konštrukciu. Z kompozičného hľadiska je vertikálny akcent vyhliadky situovaný bližšie k centu mesta. Kompozíciu dopĺňajú jednoduché hmoty menších prevádzok.

Koncept
Koncept

Architektonické riešenie

Industriálnu podstatu železničného mosta som sa snažila zachovať aj v novom výraze stavby. Oceľová konštrukcia je doplnená drevom a presklenou fasádou. V severnej časti mosta je navrhnutá komunikácia, ktorá umožňuje plynulý prechod medzi oboma brehmi rieky. Kedže je most súčasťou navrhovanej Vážskej vodnej cesty, no svojim konštrukčným riešením nespĺňal výškový gabarit plavebného koridoru, rozhodla som sa túto časť mosta nahradiť zdvíhacou lávkou s oceľovou nosnou konštrukciou.

Južná strana mosta je v čo najväčšej miere venovaná oddychovým a športovým zónami. Most je z vodnou plochou prepojený vysunutou komunikáciou, ktorá vedie na drevené móla. Pod mostom sú okrem vodných aktivít navrhnuté aj zóny pre mládež a deti. Street zóna ponúka skatepark, streetballové ihrisko, parkour zónu a lezeckú stenu. Pre najmenších sú navrhnuté detské ihriská s pieskoviskom. Z tejto úrovne je sprístupnená aj požičovňa lodičiek.

Prevádzkovo je most rozdelený do dvoch častí. Prvá, kompozične dominantná, ponúka priestory zamerané na turizmus. Vertikálny objekt je rozdelený do troch podlaží. Vstupná hala a infocentrom sú prepojené s dvojpodlažnou kaviarňou. V severnej sa nachádzajú hygienické priestory sklady zásobovania. Na druhom podlaží je situované zázemie zamestnancov pre reštauráciu spolu so skladovými priestormi. Komunikácia medzi zázemím a kuchyňou je riešená vertikálne - schodiskom, tak isto zásobovanie reštaurácie je za pomoci výťahov. Najvyššie podlažie vypĺňajú priestory reštaurácie, ktorá ponúka výhľad na mesto a Trenčiansky hrad.

Druhá časť ponúka športovo-oddychové a relaxačné zóny. V tejto časti sú vertikálne prepojené nielen úrovne mosta, ale aj priestory pod mostom. V prvej úrovni sa nachádza vstup do vertikálnej komunikácie s výťahom. Na druhom podlaží sa nachádza klubovňa. Na úrovni tretieho podlažia sú zelené plochy, ktoré sú určené pre exteriérové aktivity, v náväznosti na sezónny pult s občerstvením. Všetky úrovne sú navrhnuté bezbariérovo. v interiéri za pomoci výťahov, v exteriéri pomocou rámp. 

Situácia
Situácia
Pôdorys 1. NP
Pôdorys 1. NP
Pôdorys - podlažie pod mostom
Pôdorys - podlažie pod mostom
Pôdorys 2. NP
Pôdorys 2. NP
Pôdorys 3. NP
Pôdorys 3. NP
Pozdĺžny rez
Pozdĺžny rez
Priečny rez
Priečny rez
Priečny rez A
Priečny rez A
Priečny rez B
Priečny rez B
Axonometria
Axonometria
Juhovýchodný pohľad
Juhovýchodný pohľad
Severozápadný pohľad
Severozápadný pohľad
Juhovýchodný pohľad
Juhovýchodný pohľad
Severozápadný pohľad
Severozápadný pohľad
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia
Vizualizácia

Fotografie modelu:

Podklady: Jana Nagyová

Ing. arch. Jana Nagyová

Súvisiace články

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím